Campers getuned
Veelgestelde vragen over Chiptuning Camper
Voor sommige mensen is Chiptuning van een camper altijd nog een grijs gebied.
Veel mensen denken dat een supersnelle auto nodig is hiervoor, echter is dit zeker niet het geval.
Toch nog vragen? Stuur ons een email of Whatsapp bericht.
Antwoord
Met Chiptuning passen wij de software van de auto aan, deze krijgt meer vermogen, zal soepeler rijden en bij gelijke rijstijl kan deze ook zuiniger rijden.
Antwoord
Wij gebruiken alleen de originele tuning tools (computers) en geen imitatie tools uit China.
Deze originele tools zijn vele malen duurder en hebben licenties
De hobby tuner gebruikt vaak deze tools uit China, daar mogen wij dan ook met grote regelmaat een ECU weer voor repareren omdat deze niet zo stabiel zijn dan de originele tools die vaak het 50x zo duur zijn)
Antwoord
Een snelle auto is niet nodig, de meeste auto's die wij optimaliseren zijn normale gezinsauto's die bijvoorbeeld net even wat extra power willen voor een caravan, of gewoon een soepeler rijdende auto willen.
Antwoord
Chiptuning is veilig voor de auto, aangezien we altijd binnen de veiligheidsmarges blijven van de fabrikant.
Wij gaan er uiteraard vanuit dat de auto netjes onderhouden is en dat toekomstig onderhoud ook netjes gebeurd volgens fabrieksopgave
Antwoord
Met chiptuning word de software in de ECU aangepast, bij een externe tuning (tuningbox) worden enkele sensoren in de maling genomen om zo het vermogen te verhogen
Is een auto nog niet te tunen middels tuning op de ECU dan KAN een externe tuning uitkomst bieden, echter is ECHTE tuning altijd beter voor de auto en zal de auto beter rijden dan met een externe ECU.
Antwoord
De verschillende stages tuning:
Stage 1 is software optimalisatie, dus gewoon de tuning die wij aanbieden
Stage 2 is tuning op een testbank in combinatie met hardware matige onderdelen zoals andere turbo, intercooler, downpipe etc.
Antwoord
Met Pops & Bangs krijg je het ploffen (pops) en knallen (bangs) waneer je van het gas af gaat.
Eigenlijk is deze techniek voor de racerij ontworpen om een turbogat (lag) op te vangen, aangezien de turbo zijn druk verliest als je van het gas af gaat.
Met een Pops & Bangs map blijft de turbo draaien waardoor deze weer snel op druk is en de auto weer sneller vermogen heeft.
De turbo zal hierdoor wel warmer worden en dus in levensduur in moeten leveren.
Tevens is het in de meeste gevallen niet hoorbaar en adviseren wij dit alleen als je al een andere downpipe/cat gemonteerd hebt.
Antwoord
Bij de meeste auto's zal de tuning binnen ca 1 tot 1,5 uur op de auto zitten.
Antwoord
1. Wij lezen de auto eerst uit om te kijken of er vreemde storingen in de auto aanwezig zijn.
2. Wij lezen de originele software uit de auto.
3. Deze software passen wij aan.
4. De aangepaste software gaat terug op de auto.
5. Je maakt een proefrit en komt met een glimlach terug.
Antwoord
Je merkt meteen verschil, na de tuning kom je na een proefrit met een grote smile op je gezicht terug. Echter kan het nog ca 200km duren voordat de auto optimaal rijd vanwege de sensoren en ecu's die zich nog aan moeten passen aan de nieuwe software.
Antwoord
Ons advies is om altijd (in geval van een benzine auto) Euro98 te tanken, echter kan het geen kwaad om gewoon de brandstof die je gewend bent te tanken.
Antwoord
Wij geven garantie op de software. Wij bieden geen motorgarantie aangezien dit niet nodig is en de kleine lettertjes in de polissen van de maatschappijen die dit aanbieden in veel gevallen niet tot uitbetaling over zal gaan door de voorwaarden die ze stellen. Tevens weten wij niet of de klant netjes met zijn auto omgaat. Als je de auto netjes op temperatuur laat komen voordat je gas gaat geven, ieder jaar zijn beurt geeft met verse olie erin is er normaal gesproken niets aan de hand. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij een auto zonder tuning.
Daar komt bij dat het door de diagnose die wij uitvoeren onmogelijk is om te zien of bijvoorbeeld de turbo, automaat, koppeling etc. al schade heeft.
Ook kunnen wij niet controleren of de klant met koude motor vol gas heeft gegeven waardoor er schade ontstaat
Antwoord
Wij doen de tuning op locatie in de regio Rotterdam, dus bij je thuis voor de deur of als jij aan het werk bent.
Hoe gaat dit in zijn werk?
1.Wij komen naar je toe.
2. Je geeft ons de sleutels van de auto.
3. Wij gaan aan de slag voor je.
Let op: Bij sommige auto's is het nodig dat wij een stopcontact mogen gebruiken van je. Dit om de accu op de juiste spanning te houden tijden het tunen van de auto!
Antwoord
In de meeste gevallen doen ze dit wel, alleen marketing technisch.
Veel auto's hebben een identiek motorblok, echter met andere software.
Voorbeeld: Een Mercedes C-Klasse Type W204 is geleverd in de C180 CGI en de C200 CGI, beide met dezelfde motor echter heeft de C180 156pk en de C200 184pk. Het prijsverschil tussen beide zit rond de € 3000,00.
Dit verschil zit hem puur in de software.
Antwoord
Wij krijgen veel aanvragen van auto's zonder turbo, in uitzonderlijke gevallen komt er wel een leuk vermogen bij, in veel gevallen niet.
Wij bekijken dit dus per auto aanvraag die we krijgen, komt er niet veel uit dan is de keus aan jou om het wel of niet te laten doen.
Antwoord
Wij voorzien je auto van Chiptuning VANAF € 269,00, prijs is afhankelijk van type auto en hoe wij deze kunnen optimaliseren.
Helaas zijn er veel cowboys in Chiptuning land welke tuning aanbieden voor belachelijk lage prijzen, dit zijn vaak de tuners die namaak tools gebruiken en gekochte files op je auto zetten. Bedenk dus goed of je dit wel zou willen.
Wij maken alleen gebruik van originele tools en gecontroleerde files.
-
HOU JE MAIL IN DE GATEN
De offerte komt eraan
-
HOU JE WHATSAPP IN DE GATEN
Indien je je nummer opgegeven hebt komt de offerte ook per Whatsapp.
-
NEEM EEN BAKJE KOFFIE
Dan is het wachten op de offerte zo voorbij.
Bakjes koffie gezet
Verschillende ECU's
Tevreden Camper Rijders